ابزار منو ثابت


  • وب انجمن مورفولوژی جغرافیایی
  • 
  • وب هم کلاسی
  • وقتی میگی که خدا دوستم نداره...و دعاهام رو مستجاب نمیکنه..

    سلام.

    امیدوارم خوب خوب باشید…چند تاتون تا حالا این حرفو به خدا زدید؟

    خدایا چرا دعاهامو مستجاب نمیکنی؟ تا حالا شده دلت بشکنه؟ تا حالا شده بعد دعایی که کردی ببینی هیچ اتفاقی نیوفتاده؟

    من قصد دارم تو این نوشتم به امید خدا بهتون بفهمونم که در واقع 100 در 100 دارید اشتباه فکر میکنید

    اصلا چرا خدا سختی میده؟ چرا ما باید سختی ببینیم؟ اصلا چرا باید دعا کنیم؟ بچه ها بذارید خدارو اینجوری براتون توصیف کنم.خدای ما خدای رحمت و مهربونیه..این جمله رو زیاد شنیدیم اما کمتر کسیه که بتونه درکش کنه…وقتی میگیم مهربون یعنی خیلی مهربونا..اصلا قابل توصیف نیست.بچه ها خدا عاشق صدامونه !! بذارید یه خاطره تعریف کنم.چند وقت پیش یه حاجتی از خدا میخواستم یعنی گفتم خدا اگه این حاجتمو ندی میرم و دیگه نمیام دمه در خونت..یعنی به قول خودمون قهر میکنم باهات..یه دو روز گذشت دیدم خدا به جای اون یه چیز بهتر بهم داد.خیلی تعجب کردم.بچه ها امداد خدا غیبیه یعنی مثلا وقتی یه دعایی میکنید در واقع خدا گره هاتونو باز میکنه و خیلی باید باهوش باشید که بفهمید کجا چی شده.خدای ما خدای غیبه…یعنی وقتی دعای سلامتی واسه خودت میکنی اخر شب با خودت میگی خب الان دعا کردم چی شد؟ این اشتباست میدونی چرا؟ از کجا معلوم که بخاطر یه دست و روبوسی که با کسی کردی قرار نبود مریض شی و خدا کاری کرد که مریض نشی؟ یا یه جایی که قرار بود اسیبی ببینی با لطف و کرم خودش اون اسیبرو ازت دور کرد؟

    خیلی باید باهوش باشیم که بفهمیم کجا و کی خدا دستمونو گرفت.

    من به یه مسئله جالبی پی بردم.خدا فوق العاده عاشق صدامونه.اره!! صدامون.خیلی خوشش میاد وقتی بنده ای صداش میزنه .خدا با خودش میگه بلاخره صدام زد..خیلی منتظرش بودم .خدا دوست داره به یادش باشیم.خدا دوست داره هر وقت دلمون گرفت یا گره ای تو زندگی داشتیم فقط از خودش کمک بخوایم.کافیه با صدای اروم بگید

    یا الرحمن الراحمین

    بلافاصله خدا روشو برمیگردونه و میگه : لبیک حاجت تو چیست؟

    وقتی براش از درد و ناراحتی میگی در واقع داری با خدا درد و دل میکنی.خدا با خودش میگه این بنده من به جز من کسیو نداره ..دستور میده به فرشته ها و ملائکه هاش که حتما مشکل این بندشو حل کنن اما میگه کمی صبر کنید…خدا میگه صبر کنید میخوام صداشو بشنوم اخه بعد سال ها اومده سمت من..

    بچه ها میدونی چرا خدا حاجتمونو دیر میده؟ اخه میترسه حاجتمونو بده و ما بریم و پشت سرمونو هم نگاه نکنیم..یه سوال دارم ؟ فقط ازت میخوام که قبل جواب خوب خوب فکر کنی…تو گذشته وقتی از خدا چیزی خواستی و خدا حاجتت رو داد شد ازش تشکر کنی و جبران کنی؟ شد دو رکعت نماز شکر بخونی؟ شده یه شب پنشنبه کمی دیر تر بخوابی و کمی با خدا حرف بزنی و حداقل یه صفحه قران بخونی؟ تو شادی هات چقدر به یاد خدا بودی؟

    خدا دوست داره حاجتمونو بده ها اما خب میدونه که میری و دیگه بر نمیگردی به خاطر همین دوست داره یکم صداتو بشنوه …شاید بگی مگه صدام چه شکلیه مگه من کیم که خدا صدامو دوست داره…بچه ها یادتون نره روه خدا در ما ادماست…خدا مارو افریده و میدونه که چقدر نیازمندیم…شرم میکنه که دعاهامونو مستجاب نکنه اما اونایی که دوستشون داره دیر تر حاجت میده…اما اگه کمی صدامونو برای خدامون بالا ببریم و با خدا دعوا بگیریم و بگیم خدایا چرا بهم گوش نمیدی خدا سریع به ملائکه هاش دستور میده که حاجت این بندشو بده…خدا ناراحت میشه میدونی چرا؟ اخه با خودش میگه (این بنده منو نمیخواد …حاجتشو میخواد)

    خدایی که همیشه بهترینو واسه بندش میخواد چرا باید تنهامون بذاره…بچه ها خدا دعاهامونو خیلی دقیق و به قول معروف خوشگل بر اورده میکنه که ما اصلا نمیفهمیم.کافیه کمی با دقت و با تامل فکر کنی ببینی گره زندگیت کجا بود.

    خدا بنده های توبه کارشو دوست داره.تو قران تا حالا دیدی که از واژه دوست داشتن برای یه پیامبر استفاده کنه؟ خیلی عجیبه ها…خدا فقط برای اونایی که توبه میکنن میگه دوستون دارم…میدونی چرا؟ بذار یه مثالی برات بزنم… مثلا یه معلمی وقتی میبینه که شاگرد تنبلش الان یه چند وقتیه داره سختی درس خوندنو به جون میخره و درس میخونه و پیشرفت میکنه چقدر خوشحال میشه!! اخر ترم هم هواشو داره اگر هم نمرش کم بشه کمکش میکنه و با خودش میگه این شاگردم به خاطر منه معلم سعی خودشو کرد …خدا هم دقیقا همینطوره ! وقتی به خاطر عشقی که ته دلت نسبت به خدا داری تو یه محرم یا هر موقع از سال توبه میکنی و نمازتو شروع میکنی همون موقع خدا تموم گذشتتو بخشیده و عشق میکنه که برگشتی تو اغوش خودش…خودشم میدونه که به جز خودش کسیو نداری بخاطر همین تحویلت میگیره

    پس در مقابل حاجتتون صبر کنید…با خدا حرف بزنید.دوست داره صداتو بشنوه دوست داره صدای نالتو بشنوه…اگه یه وقت گریت گرفت بدون دقیقا رفتی تو اغوش خدا ..به همه میگه هیس دارم به درد و دلای این بندم گوش میدم…دیدی بعد گریه چقدر سبک میشی؟ دیدی وقتی چشات پر اشک میشه دیگه نمیتونی بند بیاریش؟ دیدی خدارو چه جوری صدا میزنی؟ دیدی هق هق میزنی؟ خدا دقیقا منتظر همین لحظه بود.خدا میخواد از همه دلسرد شیم و از شخص خدا کمک بخوایم.تو این لحظه مطمئن باش همه چی حله…صبر کن فقط صبر بازم برو سمت خدا ..حاجت نداد برو سمتش بدون میخواد بازم صداتو بشنوه… از بزرگیش بگو از اینکه تنهایی فقط خودتیو خودش بگو مثل خودت تنهام.بگو فقط امیدم به خودته به هیچکی به جز تو دل نبستم.. تو دلت بگو خدایا میترسی حاجتمو بدی و برم پی کارم؟ خدا یا میترسی فراموشت کنم؟ خدایا قول میدم هیچ جا نرم…بچه ها دیدی وقتی عشقت یا اونی که دوستش داری میخواد برای همیشه بره چه جوری براش اشک میریزی و التماس میکنی؟ دقیقا باید همین التماسو از خدا کنید و بهش قول بدید که فراموشش نکنید…خدا میترسه حاجت بده و شما فرااموشش کنید

    هدف از افرینش انسان: انسان نیازمنده و خدا بینیازه بی نیازه ..خدا وقتی باهاش حرف میزنیم و دعا میکنیم دوست داره و لذت میبره…اما اگر هم باهاش حرف نزنیم و به سمتش نریم صبرش زیاده و منتظرت میمونه.. خدا کمک کردنو دوست داره واسه همین میخواد دعا کنیم..خدا دوست داره صدامونو بشنوه

    خیلی جالبه.در قران تو چند جا خود خدا گفته من این ها رو دوست دارم..میدونید یعنی چی؟ درک میکنید دوست داشتن خدا یعنی چی؟بخونید پس

     إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ (195)بقره
     
     ُ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ التَّوَّابینَ وَ یُحِبُّ الْمُتَطَهِّرینَ (222)بقره
     
     فَإِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَّقینَ (76)آل عمران
     
     وَ اللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرینَ (146)آل عمران
     
     در واقع خدا با گفتن دوست دارم داره تشویق میکنه …و جاهایی میگه که واقعا صبر و استقامت سخته
     
     إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلینَ (159آل عمران
     
     إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطینَ (42)مائده
     
     إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ (4)صف
     سلام.

    امیدوارم خوب خوب باشید…چند تاتون تا حالا این حرفو به خدا زدید؟

    خدایا چرا دعاهامو مستجاب نمیکنی؟ تا حالا شده دلت بشکنه؟ تا حالا شده بعد دعایی که کردی ببینی هیچ اتفاقی نیوفتاده؟

    من قصد دارم تو این نوشتم به امید خدا بهتون بفهمونم که در واقع 100 در 100 دارید اشتباه فکر میکنید

    اصلا چرا خدا سختی میده؟ چرا ما باید سختی ببینیم؟ اصلا چرا باید دعا کنیم؟ بچه ها بذارید خدارو اینجوری براتون توصیف کنم.خدای ما خدای رحمت و مهربونیه..این جمله رو زیاد شنیدیم اما کمتر کسیه که بتونه درکش کنه…وقتی میگیم مهربون یعنی خیلی مهربونا..اصلا قابل توصیف نیست.بچه ها خدا عاشق صدامونه !! بذارید یه خاطره تعریف کنم.چند وقت پیش یه حاجتی از خدا میخواستم یعنی گفتم خدا اگه این حاجتمو ندی میرم و دیگه نمیام دمه در خونت..یعنی به قول خودمون قهر میکنم باهات..یه دو روز گذشت دیدم خدا به جای اون یه چیز بهتر بهم داد.خیلی تعجب کردم.بچه ها امداد خدا غیبیه یعنی مثلا وقتی یه دعایی میکنید در واقع خدا گره هاتونو باز میکنه و خیلی باید باهوش باشید که بفهمید کجا چی شده.خدای ما خدای غیبه…یعنی وقتی دعای سلامتی واسه خودت میکنی اخر شب با خودت میگی خب الان دعا کردم چی شد؟ این اشتباست میدونی چرا؟ از کجا معلوم که بخاطر یه دست و روبوسی که با کسی کردی قرار نبود مریض شی و خدا کاری کرد که مریض نشی؟ یا یه جایی که قرار بود اسیبی ببینی با لطف و کرم خودش اون اسیبرو ازت دور کرد؟

    خیلی باید باهوش باشیم که بفهمیم کجا و کی خدا دستمونو گرفت.

    من به یه مسئله جالبی پی بردم.خدا فوق العاده عاشق صدامونه.اره!! صدامون.خیلی خوشش میاد وقتی بنده ای صداش میزنه .خدا با خودش میگه بلاخره صدام زد..خیلی منتظرش بودم .خدا دوست داره به یادش باشیم.خدا دوست داره هر وقت دلمون گرفت یا گره ای تو زندگی داشتیم فقط از خودش کمک بخوایم.کافیه با صدای اروم بگید

    یا الرحمن الراحمین

    بلافاصله خدا روشو برمیگردونه و میگه : لبیک حاجت تو چیست؟

    وقتی براش از درد و ناراحتی میگی در واقع داری با خدا درد و دل میکنی.خدا با خودش میگه این بنده من به جز من کسیو نداره ..دستور میده به فرشته ها و ملائکه هاش که حتما مشکل این بندشو حل کنن اما میگه کمی صبر کنید…خدا میگه صبر کنید میخوام صداشو بشنوم اخه بعد سال ها اومده سمت من..

    بچه ها میدونی چرا خدا حاجتمونو دیر میده؟ اخه میترسه حاجتمونو بده و ما بریم و پشت سرمونو هم نگاه نکنیم..یه سوال دارم ؟ فقط ازت میخوام که قبل جواب خوب خوب فکر کنی…تو گذشته وقتی از خدا چیزی خواستی و خدا حاجتت رو داد شد ازش تشکر کنی و جبران کنی؟ شد دو رکعت نماز شکر بخونی؟ شده یه شب پنشنبه کمی دیر تر بخوابی و کمی با خدا حرف بزنی و حداقل یه صفحه قران بخونی؟ تو شادی هات چقدر به یاد خدا بودی؟

    خدا دوست داره حاجتمونو بده ها اما خب میدونه که میری و دیگه بر نمیگردی به خاطر همین دوست داره یکم صداتو بشنوه …شاید بگی مگه صدام چه شکلیه مگه من کیم که خدا صدامو دوست داره…بچه ها یادتون نره روه خدا در ما ادماست…خدا مارو افریده و میدونه که چقدر نیازمندیم…شرم میکنه که دعاهامونو مستجاب نکنه اما اونایی که دوستشون داره دیر تر حاجت میده…اما اگه کمی صدامونو برای خدامون بالا ببریم و با خدا دعوا بگیریم و بگیم خدایا چرا بهم گوش نمیدی خدا سریع به ملائکه هاش دستور میده که حاجت این بندشو بده…خدا ناراحت میشه میدونی چرا؟ اخه با خودش میگه (این بنده منو نمیخواد …حاجتشو میخواد)

    خدایی که همیشه بهترینو واسه بندش میخواد چرا باید تنهامون بذاره…بچه ها خدا دعاهامونو خیلی دقیق و به قول معروف خوشگل بر اورده میکنه که ما اصلا نمیفهمیم.کافیه کمی با دقت و با تامل فکر کنی ببینی گره زندگیت کجا بود.

    خدا بنده های توبه کارشو دوست داره.تو قران تا حالا دیدی که از واژه دوست داشتن برای یه پیامبر استفاده کنه؟ خیلی عجیبه ها…خدا فقط برای اونایی که توبه میکنن میگه دوستون دارم…میدونی چرا؟ بذار یه مثالی برات بزنم… مثلا یه معلمی وقتی میبینه که شاگرد تنبلش الان یه چند وقتیه داره سختی درس خوندنو به جون میخره و درس میخونه و پیشرفت میکنه چقدر خوشحال میشه!! اخر ترم هم هواشو داره اگر هم نمرش کم بشه کمکش میکنه و با خودش میگه این شاگردم به خاطر منه معلم سعی خودشو کرد …خدا هم دقیقا همینطوره ! وقتی به خاطر عشقی که ته دلت نسبت به خدا داری تو یه محرم یا هر موقع از سال توبه میکنی و نمازتو شروع میکنی همون موقع خدا تموم گذشتتو بخشیده و عشق میکنه که برگشتی تو اغوش خودش…خودشم میدونه که به جز خودش کسیو نداری بخاطر همین تحویلت میگیره

    پس در مقابل حاجتتون صبر کنید…با خدا حرف بزنید.دوست داره صداتو بشنوه دوست داره صدای نالتو بشنوه…اگه یه وقت گریت گرفت بدون دقیقا رفتی تو اغوش خدا ..به همه میگه هیس دارم به درد و دلای این بندم گوش میدم…دیدی بعد گریه چقدر سبک میشی؟ دیدی وقتی چشات پر اشک میشه دیگه نمیتونی بند بیاریش؟ دیدی خدارو چه جوری صدا میزنی؟ دیدی هق هق میزنی؟ خدا دقیقا منتظر همین لحظه بود.خدا میخواد از همه دلسرد شیم و از شخص خدا کمک بخوایم.تو این لحظه مطمئن باش همه چی حله…صبر کن فقط صبر بازم برو سمت خدا ..حاجت نداد برو سمتش بدون میخواد بازم صداتو بشنوه… از بزرگیش بگو از اینکه تنهایی فقط خودتیو خودش بگو مثل خودت تنهام.بگو فقط امیدم به خودته به هیچکی به جز تو دل نبستم.. تو دلت بگو خدایا میترسی حاجتمو بدی و برم پی کارم؟ خدا یا میترسی فراموشت کنم؟ خدایا قول میدم هیچ جا نرم…بچه ها دیدی وقتی عشقت یا اونی که دوستش داری میخواد برای همیشه بره چه جوری براش اشک میریزی و التماس میکنی؟ دقیقا باید همین التماسو از خدا کنید و بهش قول بدید که فراموشش نکنید…خدا میترسه حاجت بده و شما فرااموشش کنید

    هدف از افرینش انسان: انسان نیازمنده و خدا بینیازه بی نیازه ..خدا وقتی باهاش حرف میزنیم و دعا میکنیم دوست داره و لذت میبره…اما اگر هم باهاش حرف نزنیم و به سمتش نریم صبرش زیاده و منتظرت میمونه.. خدا کمک کردنو دوست داره واسه همین میخواد دعا کنیم..خدا دوست داره صدامونو بشنوه

    خیلی جالبه.در قران تو چند جا خود خدا گفته من این ها رو دوست دارم..میدونید یعنی چی؟ درک میکنید دوست داشتن خدا یعنی چی؟بخونید پس

     إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ (195)بقره
     
     ُ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ التَّوَّابینَ وَ یُحِبُّ الْمُتَطَهِّرینَ (222)بقره
     
     فَإِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَّقینَ (76)آل عمران
     
     وَ اللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرینَ (146)آل عمران
     
     در واقع خدا با گفتن دوست دارم داره تشویق میکنه …و جاهایی میگه که واقعا صبر و استقامت سخته
     
     إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلینَ (159آل عمران
     
     إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطینَ (42)مائده
     
     إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ (4)صف
     

    نتیجه گیری : وقتی تو زندگیمون برامون اتفاقی میوفته در واقع نقش دعا و خدا در زندگیمون کم شده و خدا با دادن سخی میخواد مارو بکشونه سمت خودش اما کیا صبر دارن؟ خدا میگه

     

     وَ اللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرینَ (146)آل عمران
    یعنی من اونایی که صبر میکنن رو و به من توکل میکنن دوست دارم…بچه ها اینجا طرف حسابمون خداستا!! خدا میگه دوسن دارم…این دوست دارم با اون دوست دارما فرق میکنا!!!  خدا به هر دری میزنه که صداش بزنیم اما بعضی هامون سراغ هر کسی میریم الا خدا…
    تمام…
     
     

    نتیجه گیری : وقتی تو زندگیمون برامون اتفاقی میوفته در واقع نقش دعا و خدا در زندگیمون کم شده و خدا با دادن سخی میخواد مارو بکشونه سمت خودش اما کیا صبر دارن؟ خدا میگه

     

     وَ اللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرینَ (146)آل عمران
    یعنی من اونایی که صبر میکنن رو و به من توکل میکنن دوست دارم…بچه ها اینجا طرف حسابمون خداستا!! خدا میگه دوسن دارم…این دوست دارم با اون دوست دارما فرق میکنا!!!  خدا به هر دری میزنه که صداش بزنیم اما بعضی هامون سراغ هر کسی میریم الا خدا…
    تمام…

     این مطلب رو از سایت یکی از دوستان اوردم..خیلی عالیه..


    نظرات شما عزیزان:

    samaneh
    ساعت7:53---22 آبان 1394
    چه جمله با مفهومی!!
    واقعا درسته......

    بعضی ها این چمله رو قبول ندارن...جون عشق واقعی ندارن....


    samaneh
    ساعت14:57---6 مهر 1394
    پـشــت گـــردنم...
    کـمے پـایینتر از نقــطـه اے که اخرین تار موے بلـند روییده ...
    جــایــے کــه گــود میــشــود...
    همــان جــایـے که...
    هیــچ...
    بـیــخــیــال ...
    درد میــکــنــد...
    دردے به وسـعــت خالے ماندن لبــهایــت عشقه من
    پاسخ: لایک.. ممنون از حضورتون..


    ملکه یخی
    ساعت1:09---3 مهر 1394
    عالی بود...لایک..
    پاسخ: ممنون...


    [̲̅a̲̅][̲̅t̲̅][̲̅e̲̅][̲̅f̲̅][̲̅e̲̅][̲̅h̲̅]
    ساعت16:35---2 مهر 1394

    عالیــــ بود
    پاسخ: ممنون از حضورت...


    نام :
    آدرس ایمیل:
    وب سایت/بلاگ :
    متن پیام:
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

     

     

     

    عکس شما

    آپلود عکس دلخواه:







    برچسب‌ها: کـــــاش همــــــه رعایــــــــــت کنند

    تاريخ : سه شنبه 31 اسفند 1397 | 23:59 | نویسنده : هادی عزیزی |
    ابزار وب رایگان-جک و لطیفه